2012. május 3., csütörtök

Két versecske

Írtam ma... utolsó tanításai nap, második törióráján (mikor már nem voltam hajlandó kooperálni) két verset. Tök random jöttek, át se gondoltam, mit írok, és a vicces az, hogy minimális szótagszámlálás mellett (mánia-mánia) is pikk-pakk összeálltak. Ami fura bennük, hogy ilyen témájú verseket NEM SZOKTAM ÍRNI. Lehet megszállt valami. Az új haj, az utolsó sulinap, meg ilyesmi átka lehet... De most begépelném őket. =)

Figyelmeztetés! Nem boldogok. És valahol egy nagyon komoly kritikát fogalmaznak meg. No, show time!


Madár-élet

A madár, amely géppisztoly
ugatással felel védve
magát, ha jön a csúf disznó
és a csend, amely széttépett,
összefirkált lapokat fúj
széjjel, megemészti, rágja,
majd lenyeli - nincs már kiút.
Bújik, bújik a kis tollas,
fészkébe, mélyen és színlel:
ő nem az, ki bújik, ott van,
ő nem is madár, ő ember;
neki mindent szabad, hisz' EMBER,
s csak nézi a gyarlóságot,
amit a többi hasonszőrű
EMBER követ el a madarak
ellen.

Már nem sír. Nem érzi, hogy ez
rossz.
Ilyen az ember.
2012.05.03.

Ébredj fel!

Nem segít.
Nem nyújtja kezét.
Nincs velem, csak eltelít,
eltelít a vágy, hogy velem légy,
De nem vagy.

Érzem hiányod.
Belülről szétszed, nem hagy.
Hol vagy? Hol voltál sokszor? Látod,
mivé fagy
ószép világod?

Jeges fájó lüktetés,
letépte a kék virágot...
Itt mi lett?
Elveszett minden?
Hova tűnt minden, mi szép?

Talán még van remény, hogy szép lesz...
Nem késő,
talán nem késő,
a madár még madár lesz,
és nem játssza meg magát.    Ember,

Ébredj fel!
2012.05.03.



7 megjegyzés:

  1. Hogy őszinte legyek, valóban nem jellemző rád. És döbbenet, de mégis!
    Eszméletlen jók. Én komolyan nem tudom, mi ihletett, mi szállt meg hirtelen, de légy oly szíves, és enged magad megszállni még egy párszor - sokszor! x3 (És küldd el ide is, kérlek! xD)

    VálaszTörlés
  2. Oké. XD Igyekszem! Köszönöm, drágám! <3 (küldöm, ha jön még erre. XD)

    VálaszTörlés
  3. Én... nagyon-nagyon nem vagyok verses, Általában nem értem őket, meg nem is szeretek rajtuk töprengeni.
    De ezek jók, valahogy... nem tudom, talán hozzám-szólóbbak?

    VálaszTörlés
  4. Örülök, hogy megfogtak így vagy úgy... =D

    VálaszTörlés
  5. Ja és Tune-chan! Ha az ihlet megszáll akkor légyszi írj még ilyeneket!

    VálaszTörlés
  6. Tényleg eszméletlen jók lettek ezek a versek! Kérem engedje még, hogy az ihlet megszállja. Nagyon jó verseket ír. Lehet, hogy a végén még költő, vagy író lesz magából.

    VálaszTörlés